اینستاگرم و میدیا

اینستاگرم را بیشتر بشناسید

اینستاگرم و میدیا

اینستاگرم را بیشتر بشناسید

6 روش برای برند شدن در سوشیال مدیا

شاید در گذشته کسب و کار های پدرهایمان به گونه ای بوده است که در مغازه یا حجره های خود به کسب و کار و داد و ستد می پرداختند و امروزه نیز خیلی از مردم در ادارات و شرکت ها کار می کنند.
نوعی دیگر از کسب و کار، کسب و کار اینترنتی است که با پیشرفت پلتفرم ها و اینترنت این نوع از مشاغل جای خود را بین مردم پیدا کرده و کسانی هستند که از این راه درآمد های میلیاردی بدست می آورند.
مطعناً شما عزیزان در شبکه های اجتماعی یا همان سوشال مدیا ها فعالیت داشته اید.

social media
هدف ما از سوشال مارکتینگ فروش مستقیم کالای خود نیست که البته بسیاری این کار را نیز انجام می دهند ولی قدرت سوشیال مدیا بیشتر از این حرف ها است.
شبکه های اجتماعی به دلیل رایگان بودن مخاطبان بسیاری دارد و بستر خوبی برای تبلیغات خود است و همچین می تواند در سئوی سایت شما تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

مطالب مرتبط : ۱۱ قدم برای داشتن یک کسب و کار موفق

۱٫  جامعه ی هدف خود را بشناسیم

در قدم اول سعی کنید جامعه ی هدف خود را بشاسید. برای مثال اگر شما در اینستاگرام مشغول تبلیغات و مارکتینگ هستید مطمعناً دنبال لایک و فاوور هستید و برای این کار هزینه پرداخت می کنید.
ولی این را نباید فراموش کرد که اگر ما ۱۰۰ کاربر هدف را فالوو کنیم خیلی بهتر از ۱۰۰۰ کاربری هست که همینطور فالوو کرده ایم چون به مرور زمان این کاربران از پیچ ما خواهند رفت. پس پیدا کردن جامعه ی هدف از مهترین روش های سوشیال مارکتینگ است و با تبلیغات درست خود می توانید این کاربران را افزایش دهید و برند خود را معرفی کنید.

۲٫  به نیاز های مخاطب هایمان توجه کنیم.

همانطور که گفتیم شناخت جامعه ی هدف بسیار مهم است. محتوای تولیدی برای شبکه های اجتماعی باید به گونه ای باشد که مخاطبمان را راضی نگهداریم یعنی دقیق باید آن چیزی را که از ما انتظار دارند را مهیا کنیم.حالا شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه بفهمیم کاربر راضی بوده است. در جواب باید بگوییم که برای مثال در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام می توان از تعداد لایک و کامنت ها فهمید که کاربر از چه موضوعی بیشتر خوشش آمده است. یا اینکه می توان نظرسنجی گذاشت که آیا کاربر راضی بوده است یا خیر.

۳٫  خوراک خبری منظمی داشته باشیم.

ساعتی که برای گذاشتن محتوای تولیدی خود انتخاب می کنید بسیار مهم است و بسته به جامعه ی هدف خود متفاوت است. درست انتخاب کردن این تایم بیش از ۳۵ درصد می تواند در بازده ی کار خود مفید باشد. این تایم می تواند برای مدیران بین ۶ تا ۸ صبح باشد یا برای جوانان بین ۱۰ تا ۱۲ شب باشد.

۴٫محتوی باید بروز و جدید باشد.

بروز بودن در سوشیال مارکتینگ از اصول بسیار مهم محسوب می شود.خودتان در طول روز چندین بار شبکه های اجتماعی خود را چک می کنید.
مخاطبتان نیز در طی روز چندین بار شبکه های اجتماعی خود را چک می کند و اگر ببیند از دفعه ی پیش که بازدید کرده است تغییری نکرده است دیگر به پیج شما سر نخواهد زد. برای راضی نگهداشتن مخاطبان بعضی اوقات لازم است در طول روز چندین پست گذاشت.

۵٫محتوای تصویری تولید کنید.

همیشه خود را جای کاربران قرار دهید مطمعناً شما به خواندن متن های طولانی علاقه ای ندارید و دوست دارید خبر یا متن را خلاصه و مفید بخوانید. کاربران نیز همین نظر را دارند و به دنبال محتوایی هستن که خلاصه و مفید باشد. متن به تنهایی نمی تواند کاربران را راضی نگاه دارد.
عکس ها، فیلم ها و مقایسه های آماری می تواند برای کاربر خوشایند باشد چرا که با یک نگاه کردن می تواند اطلاعات زیادی را بدست آورد. کاربران با صرف زمان کوتاهی همه ی اطلاعات لازم را از عکس و فیلم ها بدست می آورند.

۶٫ از افراد متخصص در حوزه ی سوشیال مدیا مارکتینگ کمک بگیرید.

خیلی بی رودربایستی بگوییم که اگر برای این کار افراد متخصص یا واحدی مجزا نداشته باشید نمی توانید در این حوزه رقابتی خوب داشته باشید. شما می توانید هم شبکه های اجتماعی خود را بروزرسانی کنید و هم کار های دیگر خود را انجام دهید. توصیه ی ما این است که از افراد متخصص و ماهر برای این کار استفاده کنید.

منبع:اینجا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.