اینستاگرم و میدیا

اینستاگرم را بیشتر بشناسید

اینستاگرم و میدیا

اینستاگرم را بیشتر بشناسید

روش های تضمینی برای جذب فالوور اینستاگرام

جذب فالوور و مخاطب های بیشتر برای صفحات اینستاگرام اهمیت زیادی بین افراد پیدا کرده است.

این میزان اهمیت باعث شده تا فقط حضور در شبکه های اجتماعی کافی نباشد و شخصی در میان این حضور دارندگان موفق است که مخاطب بیشتری را جذب کرده باشد و در رقیبانش حرفی برای گفتن داشته باشد.


همانطور که خودتان د هرروز در این شبکه اجتماعی میبینید و شاهد هستید جذب فالوور راه های متفاوتی دارد که اغلب خیلی از اصول های اخلاقی تبعیت نمیکند که فقط به جذب فالوور منجر میشود که شاید در یک بازه ی زمانی خاص باشد و بعد کمتر شوند یا به میزانی که باید بیننده نداشته باشید اما ما میخواهیم از جذب مخاطب از طریق درستش جلو بریم و این مطالب را در اختیارتون بذاریم.


منبع: socialtradia.com

در این مقاله 3 روش امتحان شده و کاملا تضمینی در جذب فالوور را بهتون معرفی میکنیم.

برای جذب فالوور اینستاگرام سه روش کلی وجود دارد:


1.جذب طبیعی


2.تبلیغات

 

جذب طبیعی به چه صورت است؟


یکی از بهترین و نتیجه بخش ترین روش ها برای جذب مخاطب و آشنایی بیشتر با شما جذب طبیعی است این شیوه مهم تر از همه چیز هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

اگر با مباحث سئو و وب سایت آشنا هستید باید بگیم که از نظر استراتژی یک جورهایی شبیه به هم هستند یعنی ما باید سعی کنیم علاوه بر صفحه ی خودمان در جاهای دیگر هم دیده شویم که افراد بیشتری ما را ببینند.


دقیقا سئو در گوگل موجب میشود که ما بیشتر دیده شویم ولی خوب مبحث مورد نطر ما در حال حاضر اینستاگرام است که بخش اکسپلور دقیقا همانند سئو عمل میکند پس باید تلاش کنیم مطالبی که به اشتراک میگذاریم به اکسپلور راه پیدا کنند.


برای موفقیت در این قسمت یا به اصطلاح جذب ارگانیک مطالب ما باید شدیدا اصیل و اثر بخش باشند تا حدی که به مقدار زیادی مخاطب را درگیر خود کند و آن را مجاب کند که نظری در مورد مطلب کامنت کند یا به اشتراک بگذارتش تا تعداد لایک بیشتری هم داشته باشد البته برای رسیدن به این نوع جذب باید خاک کرد و به مرور این هدف را تقویت کرد چون مشخصا روش بسیار سخت اما در اثر گذاری بی نظیر است.


تبلیغات در اینستاگرام


این روش به میزان جذب ارگانیک کارساز نیست اما اگر به روش صحیح انجام شود اثر گذاری خوبی به همراه دارد.


البته اگر بخواهیم به درستی از آن استفاده نکنیم ممکن اثر عکس داشته باشد و مانند شرکت های تبلیغاتی که گاه و بی گاه پیامک های به درد نخور ارسال میکنند و نادیده گرفته میشوند نادیده گرفته شویم.


تبدیل به یک اشتباه بزرگ میشویم که هم هزینه پرداخت کردیم هم همان میزان کم محبوبیت خود را از دست دادیم و هیچ نتیجه اثر بخشی نگرفتیم.


قبل از اینکه صفحه ای را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید و اجاره بپردازید سعی کنید صفحه ای را پیدا کنید که فالوورهای فعال مربوط با موضوع محصول یا کسب و کار شما دارند زیرا این تعداد نیست که تبلیغ شما را بهره ور میکند, کیفیت و یکپارچگی حرف اول را برای تبلیغات شما میزند.


فرض کنید شما درزمینهٔ فروش کتاب مشغول به فعالیت هستید؛ حال در صفحات مختلف اینستاگرام جست‌وجو می‌کنید و یک صفحه ۷۰ هزارنفری را که در آن جدیدترین داب‌اسمش‌ها قرار می‌گیرد، پیدا می‌کنید و در آن تبلیغ می‌کنید. در اینجا تعداد مهم نیست؛ ممکن است در حالت دیگر صفحه‌ای را پیدا کنید که ۸ هزار فالوور داشته باشد؛ اما موضوع و مخاطبان آن درزمینهٔ کتاب‌خوانی باشند.



آشنایی با نرم‌افزارهای جانبی اینستاگرام

لی‌اوت (Layout from Instagram: Collage)

لِی‌اَوت برنامه ای است برای چسباندن چند عکس به یکدیگر به عبارتی این امکان را به شما میدهد که چندین عدد از عکس های محبوب خود را به اشتراک بگذارید.

بدین صورت که بعد از نصب کردن برنامه از طریق اینستاگرام و شروع به استفاده از آن ,چندین عکس را از گالری خود انتخاب کرده یا میتوانید همان لحظه با لی اوت عکس گرفته و اونها را با هم ترکیب کنید و در نهایت عکس را در گالری خود ذخیره کنید.


Source: http://pheromonesinc.com

ویژگی‌ها:

  • امکان ذخیرۀ عکس در گالری؛

  • امکان اشتراک عکس؛

  • ویرایش عکس؛

  • و… .

بومرنگ (Boomerang from Instagram)

بومرنگ از نظر کاربران یکی از بامزه ترین نرم افزارهای موجود در اینستاگرام است,این برنامه به شما امکان گرفتن ویدئو های بسیار بامزه را میدهد به این صورت که تایم کوتاهی ویدئو را میگیرید و حرکت انجام شده درویدئو ضبط شده بارها و بارها طی 15ثانیه تکرار میشود.


ویژگی‌ها:

  • ساخت تصاویر متحرک به‌صورت GIF؛

  • امکان ذخیرۀ تصاویر متحرک در گالری؛

  • امکان اشتراک تصاویر متحرک؛

  • و… .

تلویزیون (IGTV)

تلویزیون اینستاگرام همانطور که از اسم اش پیداست تهویه برای به اشتراک گذاشتن ویدئوهای طولانی و تقریبا با تجربه همیشگیتون از ویدئو های اینستاگرام فرق دارد,حالا چرا؟چون در این برنامه شما قادر به تماشای کامل یک ویدئو با موبایلتون هستید.


ویژگی‌ها:

  • امکان اشتراک‌گذاری ویدئوهای بیش از ۶۰ ثانیه؛

  • امکان دنبال‌کردن ویدئوهای افراد؛

  • امکان جست‌وجوکردن در بین کانال‌ها؛

  • و… .

دایرکت (Direct from Instagram)

دایرکت درواقع محیطی برای چت کردن با اطرافیانتون می باشد.امکان این رو دارید که فیلترها و یا ایموجی های خنده دار,احساسی,دلنشین رو روی تصاویر دوستانتان گذاشته و براشون ارسال کنید.

در جواب داستان هایی که به انتشار میگذارند با گزینه ضبط صدا احساستون را برایش بیان کنید, در کل از دایرکت می شود استفاده های کاربردی زیادی کرد.


ویژگی‌ها:

  • شناسایی آنی مخاطبان؛

  • سرعت خوب در مخابرۀ پیام؛

  • فیلترهای چهرۀ منحصر‌به‌فرد؛

  • و… .

انواع محتوا در اینستاگرام

پست (Post):ویدئوها و عکس هایی هستند که در واقع در صفحه ی اصلی اینستاگرام شما قرار میگیرند و شما برای پست این عکس ها و ویدئوها باید از گزینه پلاس(+) پایین صفحه استفاده کنید.

استوری (Story):عکس ها و ویدئوهای کوتاه 15ثانیه ای هستند که به مدت 24ساعت میتونید به اشتراک بگذارید و بعد از 24ساعت حذف میشوند.اما در گزینه ی آرشیو استوری تنها برای خودتون باقی میمونند.

لایو (Live):همانطور که از اسمش پیداست می توانید ویدئو خود را در لحظه به صورت زنده با دوستانتون به اشتراک بگذارید,در این صورت آلارمی از اینستاگرام برای تمامی دوستان شما اعلام میشود که شما در حال گرفتن لایو هستید که دوستان با زدن رو گزینه متحرک بالای صفحه کنار استوری هاشون می توانند در لایو شما سهیم باشند.

آی‌جی‌تی‌وی (IGTV): همان‌طور‌که گفته شد، ویدئو‌هایی که در پست و استوری قرار می‌گیرند حداکثر محدود به ۱‌دقیقه و ۱۵‌ثانیه هستند. بر همین بابت تلویزیون اینستاگرام آمده که ویدئوهای حداکثر یک‌ ساعته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.